U Brinju održan susret ministranata Gospićko-senjske biskupije
Susret ministranata Gospićko-senjske biskupije održan je u srijedu 22. lipnja u župi Uznesenja BDM u Brinju. Susret, na kojem se okupilo oko 200 ministranata, započeo je misnim slavljem koje je u župnoj crkvi Uznesenja BDM predvodio gospićko-senjski biskup mons. Zdenko Križić u zajedništvu s generalnim vikarom Marinkom Miličevićem, koreničkim župnikom i prepozitom Senjskog kaptola Milom Čančarom, otočkim župnikom i dekanom Tomislavom Šporčićem, kancelarom i biskupovim tajnikom Mišelom Grgurićem, brinjskim župnikom i povjerenikom za Pastoral ministranata Josipom Tomljanovićem i drugim svećenicima koji su na ovaj susret doveli ministrante iz župa kojima upravljaju.
U svojoj propovijedi biskup Križić ministrantima je pojasnio pojam dobrote i ljubavi prema bližnjemu. "U prvom čitanju slušali smo o Abrahamu. Znamo da je Bog pozvao Abrahama da napusti dom oca svoga i da pođe prema zemlji koju mu Bog daje. Zemlja u to vrijeme nije bila previše nastanjena. Bilo je puno praznog prostora. Ljudi su bili nomadi i selili su se iz mjesta u mjesto. Nisu imali kuće već šatore. Nije bio problem napustiti jedno mjesto i otići u drugo mjesto i promijeniti zavičaj.
Veći problem je bio što je Bog tražio Abrahama da on napusti svoju obitelj. To je bilo malo teže jer ljudi u to vrijeme u većoj obitelji osjećali su se sigurniji. Kada bi ljudi otišli negdje sami osjećali su se puno nesigurnije. Kad Bog zove Abrahama da ostavi sve i pođe u zemlju koju će mu Bog pokazati, Abraham uzima svoja stada, svoje ovce i ono što je imao od stoke. Međutim, uzima sa sobom i svoga nećaka Lota. Pretpostavljamo da se i Abraham osjećao sigurnije ako bi još netko krenuo s njime.
Zašto Bog traži da Abraham ode sam iz obitelji? Naime, traži zbog toga jer svi su tada bili vjernici i Abrahamova obitelj i svi stanovnici, ali je problem što su vjerovali u mnoštvo bogova. Vjerovali su da ima puno bogova. U početku Adam i Eva znali su da je Bog jedan, ali pomalo su ljudi, kada ih snađe nekakvo zlo, počeli vjerovati da uz pojedino božanstvo postoji još poneko koje će im pomoći. Vjerovali su da postoji još jedan bog i tako su došli do toga da su počeli vjerovati u više bogova. Bog traži od Abrahama da napusti takav ambijent jer želi ga poučiti da vjeruje u samo jednoga Boga. Ako Abraham ostane živjeti s narodom s kojim je do tada živio, teško Abraham može ostati poseban i različit od ostatka naroda. Ako nekoga hoćemo izvući iz lošeg društva, onda ga moramo odvesti negdje drugdje da promjeni ambijent. Ako želimo pojedinu osobu koja uzima drogu izbaviti iz takvog stanja onda moramo tu osobu odvesti u kuću, u novi ambijent, gdje će biti oslobođena od toga. Ako ne promjeni ambijent teško će se osloboditi takvog stanja. Roditelji ako saznaju da je njihovo dijete ušlo u takvo loše društvo onda čine sve da ga izbave iz takvog društva. Ako ostane u takvom društvu ne znamo gdje će završiti. Tako i Bog od Abrahama traži da Abraham ostavi narod koji vjeruje u mnogo bogova jer Bog njega želi odvojiti da on vjeruje u samo jednoga Boga i da onda i njegovi potomci od kojega će postati novi narod budu vjernici u samo jednoga Boga. Abraham je pošao zajedno sa svojim nećakom i kao što smo čuli u prvom čitanju došlo je do nesporazuma i napetosti između Abrahamovih pastira i Lotovih pastira. Tu je bilo borbe za ispašu, nesuglasica čije je janje ili kozle i opasnost da se prepirka prenese na druge. Ponekad kad se posvađaju djeca u susjedstvu, onda se dogodi da se posvađaju i njihovi roditelji. Tada situacija postane napeta i niti malo lijepa. Tako i Abraham vidi da nastala situacija može završiti loše, da može doći do veće svađe i kaže svome nećaku Lotu da nema smisla da se svađaju jer to nije dobro. Abraham predlaže da se podjele i da Lot i njegovi pastiri idu na jednu stranu, a Abraham i njegovi pastiri da idu na drugu stranu. Abraham daje Lotu da izabere stranu iako je Abraham imao pravo izbora jer je bio najstariji i bio je glavni. Abraham daje nećaku da izabere koju stranu i teritorij želi. Lot bira prvi i izabire uvjeren da je njegov izbor najbolji. Kasnije će se pokazati da Lotov izbor nije bio baš najbolji i da je puno bolje ono što je pripalo Abrahamu. Ovdje je veoma važna poruka u kojoj se Abraham pokazuje velikodušnim i drugome daje prednost izbora. To je lijepa i božanska karakteristika. Kako je lijepo biti velikodušan. Bog te prije ili kasnije nagradi. Ponekad vi djeca možete dobiti na poklon čokoladice ili nešto drugo, no kako je lijepo kada to što ste dobili znate podijeliti s drugima. Ne samo možda s braćom i sestrama, nego i s drugima. S time se ništa ne gubi. Bog će prije ili kasnije uzvratiti. Kroz povijest spasenja vidimo sve do danas da nitko tko je bio velikodušan nije propao i nije osiromašio. Toliko sam puta čuo od ljudi kako kažu da što više daju to više imaju. Kako je važno učiti se toj velikodušnosti još od malene dobi i znati s drugima dijeliti. Bog će ti tada vratiti. Isus kaže dajite i dati će vam se, to jest, ako vi budete davali i Bog će dati vama. Velikodušna osoba je kao sunce. Takva osoba sja i blista.
U današnjem Evanđelju Isus u prvoj rečenici kaže "čuvajte se lažnih proroka". Tko su lažni proroci? Možemo ovdje govoriti na različite načine, međutim rekao bih ovdje i upozorio na lažne proroke koji su opasni za vas. Isus nam kaže da ti lažni proroci dođu nagovarati nas i to u ovčjem, janjećem ruhu. Doimaju se dragi, ali unutra su grabežljivi vuci. Stoga se treba zapitati tko su za vas lažni proroci. Oni koji će vas nagovarati na nekakvo zlo. Doći će vam pojedinci koji će vam reći da istučete drugu osobu jer svi će vas smatrati junakom, ali to je nagovaranje na zlo. Drugi će vas nagovarati da ukradete od druge osobe i to prodate kako biste imali više novca i mogućnost da si kupite ono što želite. Tako kreneš krasti od roditelja, prijatelja i drugih osoba. To vas ne vodi dobru. Netko će vam reći da budete „momak“ pa popijete od jednom čašu rakije, vina ili nečeg drugog. Znamo gdje to onda vodi. Kad odrastete biti će onih koji će vam reći da uzmete droge jer ona te podiže, od nje bolje plešeš, pjevaš... Sve su to lažni proroci. Sve su to osobe koje drugima čine zlo i opasne su. Pripazite na ta nagovaranja kako biste vidjeli da li je to na što vas netko nagovara dobro ili zlo. Isus nas želi zaštiti. Isus nadalje uspoređuje čovjeka sa stablom. Postoji stablo koje donosi dobar rod i stablo koje donosi loš rod. Ima stabala čiji je plod jestiv i čiji je plod nije jestiv. Isus kaže da stabla čiji rod nije jestiv ona služe za ogrjev. Nećemo rušiti stabla jabuke, kruške ili šljive kako bismo ložili vatru. Ruše se ona stabla koja ne donose rod od kojega se možeš hraniti. Isus kaže jednostavno da ćemo osobu prepoznati po plodovima. Prepoznati ćemo osobu prema njezinom radu i načinu života. To je poziv svima nama da donosimo dobre plodove. Nažalost među ljudima ima onih koji su dobri i koji su loši. Isus nas poziva da živimo tako da ljudi mogu vidjeti naša dobra djela. Na taj način mi ćemo svjedočiti. Stoga, vi kao ministranti trudite se da budete primjer u dobru. Na taj način biti ćete mali svjedoci u svojoj kući, školi, na ulici i svugdje gdje budete. Ali ako se budete ponašali nevaljalo onda niste svjedoci i Isus će reći ne vrijedite puno, to jest bez vas svijet neće izgubiti puno. Kada umire osoba koja je činila zlo ništa ne vrijedi. Za one koji su činili zlo kaže se da je smrt rješenje i dobro za njih i za mnoge druge. Molit ćemo kod ove svete mise da vam svima Isus pomogne da budete dobri i da izaberete ono što je dobro, da se dobro ponašate da biste onda mogli biti Isusovi prijatelji i da bi preko vas drugi mogli prepoznati kako je Isus dobar. Neka nam svima u tome Isus pomogne da bismo živeći tako bili njegovi pravi prijatelji" završio je propovijed biskup Križić.
Pod svetom misom u asistenciji su bili domaći ministranti župe Brinje, dok je prvo čitanje pročitala predstavnica župe Korenica, a zazive Molitve vjernika čitali su predstavnici 6 dekanata Gospićko-senjske biskupije.
Nakon svečanog misnog slavlja i okrjepe ukusnim ručkom, ministranti su pošli na rekreativni dio programa. Na obližnjem igralištu organizirano je nogometno natjecanje u kojem su pobijedili ministranti župe Otočac, dok su drugo mjesto osvojili ministranti župe Tounj i treće mjesto ministranti župa Drežnik Grad-Vaganac. Također, održana je ministrantska olimpijada u kojoj su pobijedili domaći ministranti iz Brinja, dok su drugo mjesto osvojili ministranti iz Ogulina i treće mjesto ministranti iz Tounja. U isto vrijeme održan je i ministrantski kviz u kojemu su pobijedili ministranti iz župe Smiljan, dok su drugo mjesto osvojili ministranti župe Brinje i treće mjesto ministranti župe Korenica.
tekst: Mišel Grgurić